Sunday, 11 June 2017

NUTILAPSED VÕI NUTIKAD LAPSED

Greta läks üks päev peale kooli sõbranna juurde mängima. Kui tavaliselt lõppevad sellised playdate-id kuskil 6 ajal õhtul, siis sel korral leppisime Greta sõbranna emaga laste palvel kokku, et sel korral lähen Gretale järgi kella seitsme ajal. 

Mulle sobis see muidugi ideaalselt. Plaanis oli seda sülle kukkunud vaba aega blogimisega sisustada, aga juhtus hoopis nii, et lahti läks üks hirmus suur koristamise ja sorteerimise maraton ning blogimisest ei tulnud midagi välja. Eesmärk oli Greta tuba igasugu sodist ja üleliigsetest mänguasjadest tühjaks teha, et lapsel endal oleks kergem tuba korras hoida, aga päeva lõpus sorteerisin ja korrastasin ma ka juba pööningut.

Kell 17.39 sain Greta sõbranna emalt sõnumi mis oli nii segase sisuga, et ma ei osanudki midagi muud teha kui talle vaid kahe küsimärgiga vastata. Kohe sain ka uue sõnumi vastu mis ütles, et tule kell 20.00 ja et pole vaja vastata!? 
Ütleme nii, et mitte just eriti Greta sõbranna ema stiili sõnumid ja ma olin kindel, et tegu tüdrukutega, kes proovivad koosolevat õhtut omaloominguliselt omakorda tunni võrra pikendada. Saatsin neile vastu sõnumi sõnadega 'Hello tüdrukud', aga nägin telefonist, et seda sõnumit enam keegi läbi ei lugenud.


Kuna ma olin parasjagu pööningul kaste sorteerimas ja tahtsin selle tööga enne lõpule jõuda, kui oli aeg Gretale järgi minna, siis ei tahtnud ma Greta sõbranna emale helistamise peale eraldi aega raiskama hakata, et uurida mis värk on.  

Kui ma siis lõpuks oma koristustööga ühele poole olin saanud ja kell juba peaaegu 19.00 oli ning aeg Gretale järgi minna, siis tegin veel korraks enne majast lahkumist arvuti lahti, et emailidele pilk peale heita. Oma suureks üllatuseks leidsin ma sealt emaili Greta sõbranna emalt mille pealkirjaks oli 'When to come' (millal tulla) ja mille sisuks võis lugeda 'Hi can you come at 8.00 please' (tule kell 20.00 palun). 

!?!??
Ma ei saanud enam midagi aru. Sõnumite järgi ma ju olin kindel, et tegu tüdrukutega, aga emaili saades hakkasin selles kahtlema. Samas olid nii need sõnumid, kui ka see email, väga imelikud nii oma ülesehituse, kui ka selle poolest, et mitte ükski neist ei sisaldanud tavaliselt kirjade lõppu pandavat X-i (x=kiss ehk siis kirjakeeli musi, mida siin maal head tuttavad tavaliselt kirja-sõnumi lõpus oma nime taha panevad).
Loomulikult helistasin kohe sellele emale, et küsida mis värk on, aga vastuseks ütles automaat, et see telefon on hetkel välja lülitatud!
Mõtlesin, et võib olla ma siis tõesti pean alles kella kaheksaks lapsele järgi minema, et võib olla nad läksid kogu kambaga kinno või võib-olla ema saatis sõnumi samal ajal autoga sõites (mis on meil küll siin seadusega keelatud ja mida see ema kohe kindlasti kunagi ei teeks) või kes teab kuhu läinud või mida teevad. 

Kuna Pete oli ka selleks ajaks juba koju jõudnud ja ka talle tundus asi kahtlasena, siis helistas ta Greta sõbranna isale, kellega ta üsna hea sõber on. Lapse isa ei olnud veel ise koju jõudnud, aga andis meile nende kodutelefoni numbri millele helistades telefon küll kutsus ja kutsus, aga keegi vastu ei võtnud. 

Sel hetkel ma hakkasin ausalt natuke juba paanitsema, sest kogu värk tundus nii imelikuna. Otsustasn siiski õigeks ajaks kohale sõita ja asjale koha peal selgust saada.

Ja mis tuli välja? Loomulikult olid kogu selle segaduse tekitajad meie väikesed TÜDRUKUD, kes proovisid kavalalt meid, emasid, üle trümbata. Ise nad kumbki mobiili ei oma ja ei saa seda ka niipea omama, aga ega see siis ei tähenda, et nad ei oskaks sealt sõnumeid ja emaile saata. Õnneks küll nii osavalt, et sõnumi saajaks olin tõesti vaid mina ja mitte nii nagu sõbranna ema kartis, ka tema ülemus ja mõni teine inimene tema kontaktidest kellega ta juba pikemat aega suhelnud ei ole. Sõbranna ema mobiil oli välja lülitatud sellepärast, et aku oli tühjaks saanud ja kodu telefonile ei vastanud keegi, sest kuigi neil on kodutelefoni liin olemas, siis telefoni ennast selle liini lõpus ei ole ja seega ei olnud ka kellegil võimalik telefoni helinat kuulda, veel vähem sellel vastata :)

Natuke närvikõdi, aga nagu öeldakse, lõpp hea, kõik hea!

Tegelikult tehti selle mobiiliga ka midagi natuke asjalikumat ja see oli ka põhjus miks mobiil üldse ema loal laste kätte kõigepealt saatus
Tulemus on siin

1 comment:

killuke said...

No lihtsalt lahe :-D