Thursday, 6 July 2017

50 FILMI MIDA TASUKS ENNE 11-AASTASEKS SAAMIST VAADATA

BBC lehel ilmus üks artikel 50-st filmist mida tasuks vaadata enne 11-aastaseks saamist. Seda tüüpi nimekirju mida lugeda, kuhu minna, mida teha, mida vaadata jne jne enne teatud iga ilmub üsna tihti ja ma ei tea kui tõsiselt neid just tasub võtta. Küll on sellistest nimekirjadest võimalik häid ideid või soovitusi leida. 

Minu tähelepanu äratas see artikel eelkõige sellepärast, et filmitööstuse ekspertide arvamusel on tegu filmidega, mis on kasulikud laste arengule ja loovusele ning mida on tore kogu perega koos vaadata. Tahtsin seega näha millised need lapse arengule positiivset mõju avaldavad filmid siis on.

Jagan seda nimekirja siin nüüd ka teiega. Filmid olid jagatud 5 erinevasse kategooriasse. Rasvaselt kirjutatud filmid on need mida Greta juba näinud on. 

Seiklusfilmid
Cloudy with a Chance of Meatballs (2009)
Paddington (2014)
Shaun The Sheep Movie (2015)
The Adventures of TinTin (2011)
The Never-Ending Story (1984)
The Secret Life of Pets (2016)
Toy Story (1995)
Trolls(2016)
Up (2009)
Night in the Museum (2006)

Sellest nimekirjast on minu vaieldamatud lemmikud 'Paddington' ja 'Trolls'. Nii umbes nädal aega tagasi kuulsin  kurba uudist et Paddington Karu autor, 91 aastane Michael Bond, on meie seast lahkunud. Heaks uudiseks on aga see, et Paddington 2 film ilmub kinodesse juba selle aasta novembris. 

Teised filmid mida mina sellest grupist näinud olen on 'Night in the Museum', 'Toy Story' ja 'Up'. Olid head filmid küll ja kinno läheks neid isegi täitsa hea meelega uuesti vaatama, aga telekast ei viitsiks vist küll uuesti vaatama hakata. Kodus vaatan ma tavaliselt üldse telekat ühe silmaga (väljaarvatud kui on tõesti tegu mõne väga põneva ja kaasahaarava filmi või sarjaga), sest on nii palju teisi segavaid faktoreid mis kodus 100% keskendumist segavad.

Põnevusfilmid
A Little Princess (1995)
Coraline (2009)
Hotel Transylvania (2012)
Kubo and the Two Strings (2016)
Star Wars; A New Hope (1977)
The Witches (1990)
Zootropolis (2016)
Jumanji (1995)
Wallace and Gromit; The Cruse of the Were-Rabbit (2005)
The Gruffalo (2009)

Minu KÕIGE lemmikum film kõigi nende 50 filmi seast on kohe kindlasti 'A Little Princess'. Ma ostsin selle filmi Greta jaoks juba siis valmis, kui ta isegi veel sündinud ei olnud lootes, et saan seda kunagi oma tütrele näidata. Minu jaoks nii ilus ja emotsioonaalne film. Aasta või kaks tagasi vaatasin seda filmi lõpuks Gretaga koos ja me mõlemad nutsime. Isegi Pete-le, kes sattus just filmi kulminatsiooni ajal tuppa sisenema ja telekale pilku heitma, läks see film hinge. 
Väga meeldis ka 'Gruffalo' multikas. Raamat oli juba ammu me lemmik, aga film ületas kõik ootused nii graafika kui filmimuusika poolest. 


Kids Rule (ei teagi kuidas tõlkida)
Annie (1982)
Diary of the Wimpy Kid (2010)
E.T The Extra Terrestrial (1982)
Free Willy (1993)
Home (2015)
Hook (1991)
How To Train Your Dragon (2010)
Matilda (1996)
Swallows and Amazons (2016)
The BFG (2016)

Sellest nimekirjast on mul kindel plaan Gretale 'Free Willy' ja 'E.T' filmi näidata. Mäletan kuidas aastaid tagasi mulle Free Willy film hinge läks. E.T. filmist ei mäleta ma suurt midagi muud, kui vaid neid kõige kuulsamaid lõike, ehk siis seda kohta kus E.T. rattakorvis sõidab ja muidugi see sõrmede puudutuse koht. 

BFG filmi käisin Gretaga kinos vaatamas ja see meile meeldis, kahjuks jäi mul aga kinos nägemata 'Swallows and Amazons' film. See on väga tundut samanimelise briti lasteraamatu põhjal tehtud ja treilerit vaadates tundus nii mõnusa briti lastefilmina. Vaatasin, et Amazon Prime liikmetel on võimalik seda filmi tasuta telekast vaadata, seega ehk leian lähitulevikus aega ja tuju selle vaatamiseks. 

Head ja pahad
Heroes and villains
Beauty and the Beast (1991)
Fantastic Mr Fox (2009)
Frozen (2013)
Shrek (2001)
Space Jam (1996)
Spirited Away (2001)
The LEGO Movie (2014)
The Lion King (1994)
The Lorax (2012)
The Princess Bride (1987)

Greta kõige lemmikum film vanuses 3-5 oli 'Lion King'. Ta oli, eriti just kolmeselt, meeletult suur Lion King-i fan. Käisime sel ajal temaga isegi Londonis samanimelist muusikali lausa kahel korral vaatamas, sest talle nii meeletult meeldis see. Istus ilma mingi probleemita kolm tundi suu ammuli ja kui ära lõppes, siis vaat et hakkas nutma. Vist aasta või kaks hiljem juhtusime sama muusikali veel ka kolmandat korda nägema ja kui piletid nii kallid ei oleks, siis ma läheks ka veel kuuendat korda tagasi (mina ise olen seda muusikali juba viis korda näinud). Nii et kel vähegi võimalust on, siis soovitan soojalt just Lion King muusikali Londonis vaatama minna või Londoni vaatama tulla :)



Klassika
101 Dalmatians (1961)
Mary Poppins (1964)
Oliver (1968)
The Iron Giant (1999)
The Jungle Book (1967)
The Secret Garden (1993)
Willy Wonka & The Chocolate Factory (1971)
Babe; The Gallant Pig (1995)
Nanny McPhee (2005)
Dumbo (1941)

Sellest grupist on minu kõige lemmikumad filmid 'Nanny McPhee' ja 'Secret Garden'. Nanny McPhee filme (neid on kokku 2) olen ma lausa mitmel korral vaadanud ja võin vabalt veel mitu korda vaadata. Mulle üldse meeldivad Briti filmid ja sarjad palju rohkem kui suured Hollywood Blockbuster filmid/sarjad, kuigi ka Hollywoodi filmid on väga head. Lihtsalt Briti filmidel/sarjadel on mingi eriline atmosfäär ja stiil mida Hollywoodi filmidel ei ole.

Filmide täpne nimekiri SIIN ja originaal artikel SIIN

Kui ma esimest korda seda nimekirja nägin, siis ma imestasin, et huvitav miks seda ja seda filmi siia nimekirja pandud ei ole. Nüüd ma muidugi enam ei mäleta mis filme ma siis silmas pidasin, sest meil on siin taas üks kolmepäevane kuumalaine (minu jaoks on +28 kraadi vilus kuumalaine) ja mu aju on sulanud, aga praegu tulid näiteks need neli filmi meelde

Tangled
Miracle on 34th Street (1994) ma vanemat versiooni ei ole näinud
Home Alone
The Sound of Music

Ma tavaliselt oma postitusi ei lõpeta küsimustega lugejatele aga võib olla on teil mõni lemmik laste/koguperefilm mida teie siia nimekirja juurde lisaksite?

6 comments:

Kylli said...

Hästi armsaid asju lastele teevad jaapanlased, hoopis teise stiiliga kui Hollywood. Ma väga suur asjatundja ei ole, aga "Minu naaber Totoro" ja "Ponyo mäe otsas" on väga-väga toredad.

A said...

Sprited Away ju oli...

aga Pinyo ja Totoro on mu meelest paremadki.

Helisev muusika ei pruugi selles vanuses lastele sobiv olla, nõks vanematele.

Võlur Ozi polegi? Alice imedemaal? Väike Prints?

kakamami said...

Meie viieaastase vaieldamatu lemmik on juba kolm aastat "Frozen".

Alice said...

Kylli, Totoro ja Ponyo on jah armsad filmid (olen neid ise ka näinud ja meil on Totora raamat ka olemas mida Greta on lugenud). Hakkasin peaaegu neid ka siia lisama, aga nagu A ütles, siis kuna originaal nimekirjas oli juba Spirited Away, siis ma automaatselt liigitasin ka kõik ülejaanud jaapani multikad sinna alla :)

A, millegipärast ei ole meil siin Väike Prints üldse tuntud. Ma vaatasin, et alles 2 aastat tagasi tuli uus film välja ja mäletamist mööda näidati meil seda ka kinodes, aga sellest mingit suurt menufilmi, millest kõik räägiksid, ei tulnud. Meie pole ka seda näinud.
Samas Helisev muusika sobiks vist jah rohkem 12+ lastele, aga kuna meil on see siin nii populaarne klassika, siis paljud lapsed on nii filmi kui ka muusikali näinud. Greta oli vist ka mingi 5 või 6 aastane kui me seda teatris vaatamas käisime. Koolis laulavad nad ka tihti Heliseva muusika laule.
Võlur Oz ja Alice Imedemaal vanemad filmid kuuluvad küll kohe kindlasti klassikute hulka ja võiksid siin nimekirjas olla küll, aga ju nad siis ei tahtnud kogu klassikute nimekirja muusikalidega ära täita.

kakamami, no kui laps on viiene ja on juba kolm aastat Frozen-i fän olnud, siis on lootust, et ta sellest varsti välja kasvab ;)

killuke said...

Jaapani filmid olid kindlasti laste lemmikud. Lotte, Mulan, Muumitrollid (see küll seeria, aga tüdrukute lemmikud), Jääaeg eesti keeles :-) Olevat palju toredam olnud just eesti keeles. Huvitav nõnda meenutada. Samas vaatasime palju populaarteaduslikke filme üsna noorest peast, kõik need Walking with... seeriad. Ei olnudki väga filmide vaatajad :-)

Alice said...

Muumid ja Lotte ja ka näiteks Pipi filmid läheks kindlasti põhjamaade TOP nimekirja. Ülemaailmselt neid tegelasi ja filme eriti ei tunta. Muumisid siin küll mõned vanemad inimesed täitsa mäletavad, neid vist kunagi näidati ka siin või ma ei teagi kuidas mõni neid teab, aga kui Gretal on mõni muumi asi seljas olnud, siis on olnud inimesi kes on need Muumina ka ära tundnud :)
Kui ma aastaid tagasi Soomes elasin, siis sain neid Muumisi lõpmatusein vaadatud ühe väikese tüdruku kõrvalt. Gretale muumid meeldivad, aga muumi filme ta eriti näinud ei ole ja eriti ei kipunud ka vaatama kui väike oli. Ma ise ka ei ole suur Muumi filmide fän, aga Muumid kui 'kujud' meeldivad küll väga.