Wednesday, 2 August 2017

MÕNED JOONISTUSED

Ma polegi juba pikka aega siia ühtegi postitust Greta joonistustest teinud. 

Kuna mul on selliseid väikeseid (ja ka natuke suuremaid) postitusi siia nii palju võlgu kogunenud, siis nagu te kindlasti ka juba märganud olete, proovin ma nüüd iga päev ühe postituse ülesse panna et seda võlanimekirja natukenegi vähendada. Muidu on nii, et uusi asju tuleb aina juurde ja kui ma kohe mingist käigust või sündmusest ei kirjuta, siis hiljem kustuvad kõik ehtsad emotsioonid ja elamused ning nii raske on seda teksti siis pärast nende tehtud fotode juurde 'pastakast' imeda.

Tegelikult joonistab Greta iga aastaga aina vähem pilte. Mind teeb see küll natuke kurvaks, sest mulle hullult meeldivad laste joonistused (ka võõraste laste omad), aga mis teha. 

Greta eelistab hetkel joonistamisele kirjutamist. Ei lähe nädalatki mööda, kui ta ei ole jälle mõne uue raamatu 'valmis' kirjutanud. Valmis on jutumärkides, sest tegelikult ei saa need raamatud tal kunagi täiesti valmis. Ma ei väsi Gretale korrutamast, et palun ole inimene ja tee need raamatud vähemate lehekülgedega, sest sa ei kirjuta ega joonista ju mitte kunagi kõiki neid 20+ lehekülge täis ja ei ole ju vaja siis sedasi paberit koguaeg raisata...Eile alustas järjekordse raamatuga kus oli 12 lehte, ehk siis kirjutamiseks 24 lehekülge sees!!

Kõik need raamatud sisaldavad küll ka joonistusi, aga need joonistused on pigem sellised möödaminnes tehtud. Et kirjutab teksti ära, siis joonistab ruttu mingi väikese pildi sinna juurde ja siis asub taas usinalt teksti kokku vorpima. 

Vahel, väga harva, joonistab ta paberile ka väikeseid jänkusid, mõmmisid või kasse mis ta siis välja lõikab ja mulle kingid. Ma armastan neid väikeseid joonistusi (ja mõnikord ka nikerdusi) ning kogun neid oma ehtekarpi. 

Nüüd aga kui kool lõppes ja koju saadeti hunnik koolivihikuid, siis leidsin ma vihikute hulgast ka nii nimetatud 'Busy book'-i. See on selline sketchbook (visandite vihik) mida lapsed koolis täidavad siis, kui näiteks õues sajab ladinal vihma ja nad ei saa õue mängima minna, või mingitel muudel teatud päevadel. Ma isegi ei tea täpselt mis süsteemi järgi and seda vihikut kasutavad, aga olen kuulnud Gretat sellest nii mõnelgi korral rääkivat. 

Greta visandite vihikust ma küll midagi jalustrabavat ei leidnud, aga niisama sodi-pudi ja mõtetute lausete seas oli ka paar naljakat sketsi. Panen siia mõned pildid sealt vihikust
Mulle nii meeldib see inimlibilikas :) See ahviline pidi Greta jutu järgi olema Pete. Greta tunnistas ise ka, et tuli välja rohkem mingi ürginimese ja ahvi segu. 
See näkineid meeldib mulle ka. Tahaksin selle sealt vihikust kohe välja lõigata ja oma ehtekarpi hoiule panna.
Väikesed armsad jänkud on nii minu, kui ka Greta nõrkus ja nii tore, et Greta neid jänkukesi ikka aeg ajalt joonistab. 
Ja siin ka üks natuke vähem armas jänku :) ning Harry elf. Ma eeldan, et see päkapiku pilt on tehtud jõulude ajal kui meil kodus see sama Harry elf tegutses. 
See vaskakpoolne naine on Greta joonistus ühest ta õpetajast. Greta ütles, et õpetajale oli see pilt meeldinud. 
Vist mingi hull teadlane
See parempoolne tekst on arvatavasti kirjutatud sel ajal kui me käisime loomade varjupaigas ja saime teada, et kassi meile sealt mitte mingil juhul ei anta.

Greta näitas mulle seda koera kelle pildi ta koolis oli joonistanud :)
Sain nüüd lõpuks ka aega ära teha postituse eelmise aasta sügisel ja selle aasta algul tehtud joonistustest ning Greta kunstiringi töödest mida saate vaadata SIIT
Tundus mõtekana see postitus ikka ajaliselt õigesse kohta mu blogis postitada ja mitte pea aasta hiljem siia. 

No comments: